یک شهردار مسلمان آمریکایی که قرار بود در میهمانی پایان ماه رمضان کاخ سفید شرکت کند، ساعاتی پیش از مراسم دریافت که اسمش در فهرست افراد تحت‌نظر سازمان‌های امنیتی آمریکا قرار داشته و حق ورود به کاخ سفید را ندارد!

اعتراض شهردار مسلمان آمریکایی نسبت به قوانین تبعیض‌آمیز

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از وبسایت روزنامه دیلی میل، محمد خیرالله، شهردار مسلمان «پراسپکت پارک» در ایالت نیوجرسی گفت که ساعاتی قبل از آغاز مراسم عید فطر در کاخ سفید، با تماسی تلفنی مطلع شده که سرویس امنیتی آمریکا او را واجد شرایط ورود به این ساختمان ندانسته است.

خیرالله سه‌شنبه در جلسه «شورای روابط آمریکا-اسلام» نیوجرسی به همراه چندین تن دیگر از حاضران، فهرست افراد تحت نظر آمریکا را غیرقانونی و تبعیض‌آمیز دانسته و خواستار لغو آن شد. به گفته این گروه، فهرست مذکور نام بیش از ۱.۵ میلیون تن را در خود جای داده که اکثر آن‌ها مسلمان یا عرب هستند.

آن‌ها از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا از پخش این فهرست توسط اف‌بی‌آی جلوگیری کند. ظاهرا کسی همنام با محمد خیرالله که تاریخ تولد مشابهی هم داشته، در سال ۲۰۱۹ بازداشت شده و نامش در این فهرست درج شده است. از این رو این شهردار آمریکایی نتوانسته در مراسم عید فطر کاخ سفید حاضر شود. البته درد او غیببت در این مراسم نیست.

او با بیان اینکه چندین بار در حین سفرهای خود بازداشت و بازجویی شده، گفت: من ناراحت نیستم که چرا به میهمانی کاخ سفید (که با چندین روز تاخیر، دوشنبه برگزار شد) راه نیافتم. مسئله من حقوق بشر است. من جایی را دارم که صدایم شنیده شود، اما آن ۱.۵ میلیون تن دیگر، چنین فرصتی ندارند. چنین رویدادهایی باعث می‌شود به پیشرفت‌هایی که فکر می‌کردم به دست آورده‌ایم، شک کنم.

مخالفت خیرالله با سیاست‌های تبعیض‌گرایانه آمریکا به بایدن محدود نمی‌شود. او در دولت دونالد ترامپ هم مخالف سرسخت طرح ممنوعیت ورود شهروندان کشورهای مسلمان به آمریکا بود.

او یادآور شد که در سال ۲۰۱۹ هم پس از بازگشت از سفری خانوادگی به ترکیه، در فرودگاه «جان اف. کندی» آمریکا سه ساعت بازجویی شده است. خیرالله گفت که مقامات فرودگاه از او می‌خواستند نام تروریست‌هایی را که می‌شناسد، به آن‌ها بگوید!

این شهردار مسلمان در سوریه متولد شده، اما با آغاز جنگ در اوایل دهه ۱۹۸۰ به همراه خانواده‌اش کشورش را ترک کرده و نخست به عربستان و سپس ایالات متحده آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.